Futni fog a megszokott számlázó, könyvelő, ügyviteli stb. rendszerem az új Macbook gépemen? Lehetne, hogy tudjak számlázni tabletről? Jó lenne, ha bármikor, bárhonnan elérhetők lennének a fontos céges rendszerek!
A fenti kérdések/kérések gyakran elhangzanak manapság. Sőt! Van amikor nem gondolkodik előre aki pl. Apple eszközre vált és utána döbben rá, hogy nem tud használni valamilyen fontos céges alkalmazást.
Erre a problémára ma már van tökélesetes megoldás. A neve RemoteApp. Bónusz, hogy a RemoteApp programok gyakorlatilag bármilyen eszközön használhatók, amikhez van Remote Desktop kliens. Tehát ugyanúgy működik a dolog , Windows Phone, Linux, Apple IOS vagy Android rendszereken. További előny, hogy a RemoteApp programok bárhonnan, bármikor elérhetők, csak internet kapcsolatra van szükség.
A legjobb az egészben, hogy egy ideje már saját infrastruktúra sem kell a dologhoz feltétlenül, mert Microsoftnak van saját dedikált megoldása erre. A neve Azure RemoteApp. Ha ezt választjuk nem kell törődni Windows szerver és terminál szerver licencekkel, sem az üzemeltetéssel. Aki mégis a meglévő IT infrastruktúráját használná az azt is megteheti. Csak Windows Szerver 2008 vagy újabb szerver termék kell hozzá és a megfelelő terminál szerver licenc és egy jó internet kapcsolat.
Mint látható a technológia maga nem új, sőt. Azonban úgy vettük észre, hogy mostanában kezd megnőni az igény az efféle megoldásokra. A Microsoft is csak a közelmúltban lépett (Azure RemoteApp), ami szintén azt mutatja, hogy a cégek az utóbbi időben kezdtek el érdeklődni a megoldás iránt.