Mai témám a Miscosoft CRM 4 email kezelése. Legfőképpen azért írom most most le mert én is mindig elfelejtem aztán mikor ki kell bogozni valami email kezelési problémát akkor mindig újra meg kell keresnem a vonatkozó technet cikkeket. Szóval ez most egy amolyan összefoglaló, emlékeztető lesz 🙂
Először is a CRM 4 server nem tud sem levelet küldeni sem levelet fogadni a CRM email router vagy az Outlook nélkül!
Az előző mondatból már sejthető, hogy többféle megoldás közül választhatunk ha a CRM 4 emailfunkcióit akarjuk konfigurálni.
Az alábbi képen látható konfigurációk lehetségesek:
Hát van egy pár variáció…
Nézzünk egy-két példát
1.
A felhasználó beállításainál az admin felületen beállítom a következőket:
- Bejövő:CRM for outlook
- Kimenő: Email router
Itt kell keresgélni (fenti kép)
Email routeren konfigurálandó: Kimenő profil (SMTP)
Eredmény:
- Kifelé menő levelek a CRM szerver – Email router – SMTP szerver útvonalon haladnak.
- Bejövő levelek az Exchange – Outlook kliens – CRM szerver útvonalon haladnak. (ha a kliens be van lépve!)
2.
A felhasználó beállításainál az admin felületen beállítom a következőket:
- Bejövő:Továbbítási postafiók
- Kimenő: Email router
Itt kell keresgélni (fenti kép)
Email routeren konfigurálandó:
- Kimenő profil (SMTP)
- Bejövő profil. Úgy kell beállítani, hogy a továbbítási postafiókból (ahol az összes CRM levél van elvileg) töltse le a router a levelet.
Hogy kerülnek a levelek a továbbítási postafiókba és mi ez egyáltalán? A továbbítási postafiók egy sima postafiók. A levelek úgy kerülnek bele, hogy futtatjuk a CRM-hez adott szabály telepítési varázslót, ami minden felhasználó postafiókjában létrehoz egy sima szerver oldali szabályt ami átküld minden CRM-hez tartozó levelet a továbbítási postafiókba. Nem túl jó megoldás, mert a szabályt simán törölheti a felhasználó és akkor borul az egész a rendszer…
Eredmény:
- Kifelé menő levelek a CRM szerver – Email router – SMTP szerver útvonalon haladnak.
- Bejövő levelek az Exchange – Email router – CRM szerver útvonalon haladnak.
3.
A felhasználó beállításainál az admin felületen beállítom a következőket:
- Bejövő:Email router
- Kimenő: Email router
Email routeren konfigurálandó:
- Kimenő profil (SMTP)
- Bejövő profil. Na itt most két variáció van!
- Levelek letöltése minden felhasználó postafiókjából úgy, hogy egy (szervíz) felhasználónak adunk jogot minden postafiókhoz (other specified)
- Levelek letöltése minden felhasználó postafiókjából úgy, hogy a felhasználó megadja a nevét/jelszavát a saját CRM beállításainál (user specified). Szerintem nem túl megbízható semmi, amiben a felhasználóknak is részt kell venni ezért besárgítottam a rajzon.
Eredmény:
- Kifelé menő levelek a CRM szerver – Email router – SMTP szerver útvonalon haladnak.
- Bejövő levelek az Exchange – Email router – CRM szerver útvonalon haladnak.
Az Email server type beállítást természetesen a levélszerver típusának megfelelően kellbeállítani. POP3 protokoll nem alkalmas arra, hogy több postafiókból töltsön le leveleket ezért a képen pirossal jelöltem.